Skip to content
  • Pitchtrainingen
    • Ik wil winnen
    • Ik wil overtuigen
    • Ik wil inspiratie
    • Alle pitchtrainingen
  • Over Pitch Academy
    • Over ons
    • De trainers
    • Pitch Queen
  • Contact
Menu
  • Pitchtrainingen
    • Ik wil winnen
    • Ik wil overtuigen
    • Ik wil inspiratie
    • Alle pitchtrainingen
  • Over Pitch Academy
    • Over ons
    • De trainers
    • Pitch Queen
  • Contact
Bekijk onze pitchtrainingen

Zo maak je een goede pitch

Neem contact op

Specialist in pitchen

Ervaren & enthousiaste trainers

20.000+ mensen getraind

Om een goede Elevator Pitch te maken, neem je eerst de trap

Het maken en structureren van een inhoudelijk sterke elevator pitch kan best lastig zijn. Om een goede elevator pitch te creëren, neem je daarom eerst de trap: De Stairs to Success. Deze theorie geeft je handvatten om een spetterende pitch te maken. Alle 5 de stappen beginnen met een D en daarom zijn ze gemakkelijk te onthouden! Doelgroep, Dreun, Diepte, Daaaag! & Doen.

Doelgroep

Stem je pitch af op je publiek

Bedenk van te voren voor wie jij je pitch gaat houden. Waarom zouden zij naar jou luisteren? Of: waarom zouden zij van jou ‘kopen’? Bepaal daarnaast je eigen doel vooraf. Wat wil jij met je pitch uiteindelijk bereiken bij deze persoon? Let op: een pitch is geen verkooppraatje. Eerst moet je je publiek enthousiasmeren, pas daarna gaan ze van je kopen.

Dreun

Maak impact in het begin van je pitch

“Goedemiddag, wat fijn om hier te zijn. Mijn naam is Hans en we gaan het vandaag hebben over het feit dat veel mensen te laat op hun werk komen.” Dit is een standaard opening die vaak wordt gebruikt. Echter, je hebt maar een paar seconden om het publiek aan je te binden. Je eerste kans om het publiek te enthousiasmeren, heb je met een soortgelijke opening dus al verspild. Beter is om met een DREUN te beginnen, zodat je het publiek vanaf het begin aan je bindt. Een ander begin – met meer impact – kan zijn: “80% van ál onze medewerkers komt dagelijks te laat.” Probeer dus bij je opening al de aandacht van de ander te verdienen, door te starten met iets waar hij/zij geïnteresseerd in zal zijn.

Diepte

Diep het probleem en je oplossing verder uit

Sluit af met wat je wilt van je toehoorder. Een fijne afsluiting zodat de pitch moeiteloos over gaat in de dialoog. Wees niet bang om je einddoel heel specifiek te benoemen aan het eind van je pitch: vaak werkt dat het best. En vergeet niet: een pitch is geen verkooppraatje, maar een manier om je publiek te enthousiasmeren over jouw verhaal.

Doen

Pitchen leer je door het te doen!

Een goede pitch op papier, maakt jou nog geen pitchkoning(in). Écht goed pitchen leer je alleen door veel te doen. Daarnaast kun je met je verbale en non-verbale communicatie je pitch meer kracht bij zetten. Oefenen kan veilig voor de spiegel, voor je collega’s in de koffiepauze, maar ook je nieuwsgierige tante op een verjaardag kan een prima publiek zijn. Zoek een manier die bij jou past en ga er mee aan de slag. Of zoals wij zeggen: niet lullen, maar pitchen!

Hoppa, deze tips zijn in de pocket! Wil je hulp bij het maken van jouw pitch? Neem dan contact met ons op.

Pitch Academy (klein, web)-63

Geschreven door: Nathalie Mangelaars

Nathalie Mangelaars staat ook bekend als de ‘Pitch Queen’ van Nederland. Zij krijgt er energie van om mensen binnen een korte tijd tot de kern van hun boodschap te laten komen. Gladde verkooppraatjes komen er bij haar niet in: “Een pitch is geen monoloog, maar de start van een dialoog”. Inmiddels heeft Nathalie samen met haar Pitch Academy team ruim 20.000 mensen getraind. Als organisator van het NK Pitchen en als pitchexpert is zij regelmatig in de media te zien, bijvoorbeeld bij RTLZ, BNR Nieuwsradio en in het NRC. 

Wil jij ook een pitchtraining volgen?

Wij zijn er voor jou. Heb je vragen of wil je aan de slag? Neem dan contact op.

Neem contact op

Pitchtrainingen

Om te winnen

Om te overtuigen

Om te inspireren

Facebook Youtube Twitter Linkedin

Over ons

Over ons

De trainers

Pitch Queen

Referenties

Contact

Inspiratie

Elevator pitch

Sollicitatie pitch

Sales pitch

Facebook Youtube Twitter Linkedin

Wil jij een cadeautje?

Vul hier je e-mailadres in. Dan krijg je net als duizenden anderen direct onze “5 Beste Pitch Tips” en een maandelijkse dosis pitch inspiratie in je mailbox. 

  • ©2023 Pitch Academy
  • Sitemap
  • Privacybeleid
  • Cookieverklaring
  • Disclaimer
Beheer cookie toestemming
Wij gebruiken cookies om onze website en onze service te optimaliseren.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om u te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Voorkeuren
{title} {title} {title}